Balsam Dove mleczko migdałowe i hibiskus.

Kosmetyki Dove zawsze kojarzą mi się z delikatnością (to pewnie sprawka reklam) i pięknymi zapachami. Balsamów używam prawie codziennie i te produkty zawsze bardzo szybko u mnie schodzą. Tym razem skusiłam się na lotion z Dove z serii Purely Pampering o zapachu mleczka migdałowego i hibiskusa.


Za 400 ml lotionu płacimy 20 zł. Konsystencja jest typowa dla tego typu produktów. Nie zbyt gęsta nie zbyt rzadka, w sam raz. Balsam jest bardzo wydajny przez to, że bardzo mała ilość wystarczy do posmarowania całego ciała. Opakowanie jest wygodne, ale mało trwałe. Zepsuło mi się zamykanie i balsam się nie domyka. Wyżej pisałam Wam o ładnych zapachach. No właśnie, zapach jest ładny, ale zdecydowanie zbyt intensywny. Męczący i duszący. Długo utrzymuje się na skórze. Będzie się gryzł z perfumami co kwalifikuje go jako balsam do stosowania na noc.

Skład i analiza:
Aqua (woda), Glycerin (promotor przenikania, nawilża), Stearic Acid (substancja renatłuszczająca, emulgator), Caprylic/Capric Triglyceride (emolient tłusty, pośrednie działanie nawilżające, zmiękcza i wygładza), Dimethicone (emolient suchy, zapobiega nadmiernemu odparowaniu wody z naskórka), Glycol Stearate (emolient tłusty, pośrednie działanie nawilżające, zmiękcza i wygładza), PEG-100 Stearate (emulgator), Cyclopentasiloxane (emolient, pośrednie działanie nawilżające, zmiękcza i wygładza), Petrolatum (emolient tłusty, pośrednie działanie nawilżające, zmiękcza i wygładza), Tocopheryl Acetate (antyoksydant), Prunus Amygdalus Dulcis Seed Extract (wyciąg z nasion migdałów - mleczko migdałowe, odżywia i nawilża skórę), Hibiscus Sabdariffa Flower Extract (wyciąg z kwiatów hibiskusa, przeciwutleniacz, łagodzi, zmiękcza)Sine Adipe Lac (odżywia skórę), Prunus Amygdalus Dulcis Oil (olej migdałowy, zmiękcza i wygładza, wzmacnia barierę lipidową)Potassium Lactate (konserwant), Sodium PCA (odpowiada za utrzymanie wody w naskórku, wygładza, zmiękcza), Helianthus Annuus Hybrid Oil (olej z nasion słonecznika, wygładza, regeneruje), Isomerized Linoleic Acid (nawilża), Glucose (nawilża, zmiękcza), Urea (nawilża, zmiękcza), Collagen Amino Acids (nawilża, zmiękcza, wygładza), Lactic Acid (nawilza, zmiękcza), Decylene Glycol (odżywia), Glyceryl Stearate (emolient tłusty, pośrednie działanie nawilżające, zmiękcza i wygładza), Stearamide AMP (emulgator), PEG-40 Hydrogenated Castor Oil (emulgator), Trideceth-9 Trethanolamine (emulgator), Cetyl Alcohol (emolient tłusty, pośrednie działanie nawilżające, zmiękcza i wygładza), Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer (wygładza i zmiękcza), Carbomer (zagęstnik), Disodium EDTA (konserwant), Pentylene Glycol (zapobiega wysychaniu produktu), Propylene Glycol (zapobiega wysychaniu produktu),1,2-Hexanediol (wygładza), Parfum (kompozycja zapachowa), Phenoxyethanol (konserwant), Methylparaben (konserwant), Propylparaben (konserwant), Sodium Benzoate (konserwant), Potassium Sorbate (konserwant), Caramel (barwnik), Benzyl Alcohol (konserwant, kompozycja zapachowa), Benzyl Salicylate (kompozycja zapachowa), Butylphenyl Methylpropional (kompozycja zapachowa), Coumarin (kompozycja zapachowa), Hexyl Cinnamal (kompozycja zapachowa), Limonene (kompozycja zapachowa), Linalool (kompozycja zapachowa), CI 77891 (barwnik)

Skład ciągnie się kilometrami, ale udało się przebrnąć. Czas przejść do działania. Balsam Dove bardzo dobrze nawilża. Widoczne jest odżywienie i wygładzenie skóry. Tutaj jego plusy się kończą. Wchłania się bardzo długo, a moja skóra jest sucha i normalnie takie produkty wsiąkają w nią jak woda w gąbkę. Do tego pozostawia na powierzchni skóry lepką warstewkę. Mam jeszcze jeden balsam z tej serii. Mam nadzieję, że sprawdzi się lepiej od wersji migdałowo hibiskusowej. Do tego na pewno nie wrócę, bo uczucia oblepienia nie znoszę.

23 komentarze :

  1. Odpowiedzi
    1. U mnie niestety nie do końca się sprawdziło.

      Usuń
    2. po składzie widać że nawilża.... pośrednio. Niestety

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mi to raczej obojętne, byleby nawilżało i się nie kleiło :)

      Usuń
  3. Raczej nie kupię. Ale skład jest naprawdę ogromny! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zobaczyłam skład to się przestraszyłam! :)

      Usuń
  4. Ja bardzo lubię kosmetyki Dove balsamy również, choć teraz jestem na etapie głębokiej miłości do maseł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie Dove lubię. Tylko dezodoranty i ten balsam się u mnie nie sprawdzają.

      Usuń
  5. Raczej bym go nie kupiła. Na razie mam wielka miłość do kremu do ciała Isana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem planuję kupić jak tylko wysmaruje wszystko co mam :)

      Usuń
  6. Oj nie lubię jak się kosmetyki do ciała długo wchłaniają :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej wersji akurat nie miałam, ale ogólnie lubię balsamy Dove :) Skład faktycznie mega długi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam już kilka balsamów Dove i wszystkie były fajne. Tylko ten mi się nie sprawdził.

      Usuń
  8. Ja także nie lubię lepkiej warstwy, więc na pewno nie trafi do koszyka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepka warstwa to chyba największa wada wszelkich kremów.

      Usuń
  9. Długie wchłanianie i lepka warstwa mnie skutecznie odstraszają ;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja używałam żelu o tym zapachu mi mi bardzo pod tym względam przypasował:)

    OdpowiedzUsuń
  11. dawno już nie miałam balsamu z Dove

    OdpowiedzUsuń
  12. O rety, długość składu wymiata :D
    Nie cierpię lepkiej warstwy na skórze. Czuję sie brudna i mam ochotę biec z powrotem pod prysznic :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lubię Dove...Ale też nie znoszę jak balsamy wchłaniają się godzinami.. :( Na pewno po niego nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Odwiedzam strony osób komentujących.
Treści reklamowe zostaną usunięte.

Karolina W blog Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści bez zgody autora zabronione.